Družbena omrežja so na nek način postala nepogrešljiva v našem vsakdanjem življenju. Ne preseneča dejstvo, da mnogi športniki vse več uporabljajo različne platforme, da lahko na njih delijo svoje misli in so na tak način bliže svojim oboževalcem. Vse več komunikacije poteka prav preko Facebooka, Instagrama in Twitterja. V tujih državah so športniki ponekod šli že tako daleč, da se novinarske konference snemajo za zaprtimi vrati in so na voljo gledalcem preko družbenih omrežij. Pojavljanje na spletu pa ni nujno samo zaradi navijačev. Podjetja in sponzorji vse več produktov oziroma storitev oglašujejo prav preko športnikov in njihovih profilov na družbenih omrežjih. Tudi klubi, zveze (društva) in reprezentance se zavedajo, kaj za prepoznavnost pomeni, če imajo v svojih vrstah športnika, ki mu sledi kopica ljudi.

Zgradite si vašo osebno znamko   

Verjetno ste že slišali za izraz osebna znamka oziroma v tujini t. i. »brand.« Ime športnika velja za svoj lasten brand. Že na začetku športne poti je smiselno delati na tem, da se ob športu gradi tudi svoja lastna osebna znamka. Zavedati se moramo, da so športniki ambasadorji. Navijači se izjemno radi poistovetijo prav z njimi. Zanima jih, kako njihovi vzorniki trenirajo, kaj jejo, o čem razmišljajo med tekmami in s kom se družijo. Športniki si najpogosteje začnejo graditi svoje platforme (družbena omrežja) v osnovni oziroma v srednji šoli. Preko teh imajo tudi možnost, da na ogled v svet postavijo svojo znamko in tako preko medijev pokažejo, kdo so in kaj zmorejo. Najmlajši član slovenske odbojkarske članske reprezentance, 17-letni Rok Možič, velja za enega izmed najbolj perspektivnih odbojkarjev pri nas. Rok je hitro uvidel kako hitro se informacije širijo po spletu. »Spomnim se, ko se je na Facebooku objavil posnetek moje akcije, kjer sem skočil res visoko in dobro zabil žogo. Takrat me je veliko ljudi ustavljalo češ, da so videli posnetek. Sedaj se zavedam, da me preko družbenih omrežij med drugimi spremljajo tudi moji bodoči delodajalci.«

Z družbenimi omrežji lahko vplivate na druge

Družbena omrežja vam dajejo moč, da vplivate na druge ter hkrati varujete vašo osebno znamko pod vašimi pogoji. Dejstvo je, da lahko naenkrat podpišete samo en avtogram. Po tekmi pa se lahko preko spleta z eno objavo zahvalite vsem vašim sledilcem in podpornikom. Lahko vklopite prenos v živo (t.i. live stream) in kramljate s svojimi navijači. In ne le z desetimi, ampak prav z vsemi. Kakšno moč imajo družbena omrežja je hitro ugotovila tudi naša najbolj priljubljena nogometašica Dominika Čonč, ki je pred kratkim podpisala pogodbo z nogometnim velikanom in svetovnim brandom – AC Milan.  “S sunkovitim razvojem ženskega nogometa smo končno prišle do tega, da smo tudi me profesionalke v pravem pomenu besede. Ob delu na igrišču pa so posledično prišle tudi tiste obveznosti izven igrišča, ki jih zahteva profesionalizem. Ena od teh obveznosti je komunikacija z navijači in sponzorji. Družbena omrežja so pomemben del današnje kulture in preko njih poteka praktično vsa komunikacija. So pomemben del marketinga, plus tega pa super zadeva za komunikacijo z navijači in vsemi ostalimi podporniki. Omogočajo enostaven in hiter prenos informacij ter nas posledično približajo in naredijo bolj dostopne vsem, ki si želijo bolj natančen pogled v naša življenja. Podpora z vseh strani je zelo pomembna in zato se trudim, da redno vračam vsem, ki mi stojijo ob strani.”

V nekem trenutku se bo vaša kariera končala

Tudi po koncu vaše kariere bodo vaši navijači – sledilci ostali. Ker ne boste več prisotni na igriščih, boste lahko ohranili stike z njimi preko družbenih omrežij. Eden izmed odličnih primerov v svetu je nekdanji NBA košarkar Shaquille O’Neal. Njegove košarkarske kariere je konec, kar pa ne moremo trditi za pojavljanje v medijih oziroma na družbenih omrežjih, kjer si je »Shaq« naredil pravcato vladavino. Skupaj mu sledi že skoraj 23 milijonov sledilcev (1,9 M na Instagramu, 14,8 M na Twitterju, 6,1 M na Facebooku). Teh se dobro zaveda tako sam kot njegovi sponzorji. Pa se vrnimo nazaj na domača tla. Ljubljenec vijoličastih in kapetan NK Maribor je tisti, ki ni priljubljen samo na Štajerskem. »Res je, tudi, če se oglasim v Ljubljani na reprezentančni tekmi Slovenije, me navijači ustavljajo (smeh). Res sem hvaležen za vse ljudi, ki me spremljajo na moji poti in skozi družbena omrežja se jim želim vsaj malo približati. Sam se sicer želim skoncentrirati na igrišče, zato imam ob sebi ekipo ljudi, ki mi pomaga z objavljanjem na omrežjih. Žal mi je, da nisem na njih prisoten že dlje časa. Zavedam se tudi, kako pomembna je prisotnost na družbenih omrežjih zaradi sponzorjev in na drugi strani tudi zaradi kluba. Športniki smo na nek način ogledalo kluba in veliko pripomoremo tudi k prepoznavnosti. Hkrati se seveda zavedam, da večno ne bom mogel igrati in vem, kaj pomeni moč platforme po koncu kariere.«

J.T.

Objavljeno v reviji Internet, digital 03 (januar, februar 2020)